Avantajele FCL la transportul din China in Romania:
1. Pret mai mic pe metru cub, comparativ cu un volum echivalent sau greutatea încarcaturii transportate pe transport aerian sau LCL pe transport maritim.
2. Mai convenabil din perspectiva optimizarii cantitatii de ambalare, pentru a maximiza utilizarea spatiului interior al unui container de 20 „sau 40”.
3. Nivel superior de securitate si un risc mai mic de pagube, prin reducerea necesarului de manipulare a marfii (încarcare, depozitare temporara, descarcare).
Dezavantajele transport din China in regimFCL:
1. Neviabil daca volumul de marfa este de 15 -. 20 mc (echivalent cu 50-70% dintr-un container de 20″).
LCL este un standard international ISO referitor la marfurile detinute de diferiti destinatari care sunt grupate într-un singur recipient (container). Transportul China – Romania in regim LCL permite importatorilor din China sa expedieze cantitati mai mici de marfa, atunci cand necesarul de import nu este de un volum suficient de mare pentru a face din FCL o optiune viabila. Transportul de tip LCL este aproape întotdeauna mai eficient decât varianta aeriana a transportului de marfa din China.
Avantajele transportului din China de tip LCL:
1. Ofera o cale de mijloc foarte accesibila pentru marfuri prea grele pentru transport aerian, dar insuficiente în volum sau în greutate pentru a face din varianta unui transfer FCL o optiune non-viabila.
2. Mai convenabil pentru Cargo Inspectii si costuri mai mici pentru materialele de ambalare, în cazul în care o reambalare este necesara.
Dezavantajele transportului din China in regim LCL:
1. Pret mai mare pe metru cub, comparativ cu transporturile FCL
2. De multe ori o optiune neviabila pentru un transport China maritim pentru volumele de marfa de peste 15 m (metri cubi). Datorita incarcarii mai mari, a necesarului la descarcare si a volumului de manipulare a marfii, costurile de transport China Romania per metru cub, comparativ cu varianta FCL de transport maritim din China, devin necompetitive.
Containere
Ca alternative de transport, exista posibilitate alegerii intre cel maritim si cel aerian.
Containerele sunt de mai multe tipuri si anume:
- 20’ Standard; container mic; 28mc; lungime: 5895mm; latime: 2350mm; inaltime: 2392mm.
- 40’ Standard; container mediu; 58mc; lungime: 12029mm; latime: 2350mm; inaltime: 2392mm.
- 40’ Standard High Cube; 76mc; lungime: 12024mm; latime: 2350mm; inaltime: 2697mm.
- 20’ Hardtop; 32mc; lungime: 5886mm; latime: 2342mm; inaltime: 2375mm.
- 40’ Hardtop; 67mc; lungime: 12020mm; latime: 2342mm; inaltime: 2388mm.
- 40’ Hardtop High Cube; 75mc; lungime: 12020mm; latime: 2342mm; inaltime: 2693mm.
- 20’ Open-Top; 32mc; lungime: 5897mm; latime: 2350mm; inaltime: 2377mm.
- 40’ Open-Top; 66mc; lungime: 12030; latime:2350mm; inaltime: 2377mm.
Pretul unui container variaza intr-un mod similar cu cel al pretului biletelor de avion. Aspectele care trebuie luate in considerare sunt reprezentate de perioada in care sunt incarcate si de armatorul utilizat.