Romania:

China:

Negocieri

Negocierea nu este pentru oricine

De obicei, sefii chinezi nu vorbesc engleza. Daca vei gasi pe cineva care vorbeste o limba europeana trebuie sa fii atent ca acesta sa aiba si autoritate. Cum este de asteptat, reprezentantii departamentului de vanzari sunt instruiti sa nu ofere detalii legate de problemele pe care le intampina fabrica din China.


Bizz2China a stabilit contacte cu directorii fabricilor si cu inginerii responsabili de intregul proces de productie.

Vrei un pret cat mai bun?

Cand importi cantitati mai mici de produse din China, capacitatea de negociere este limitata, insa cu toate astea te poti asigura ca platesti un pret corect. Pentru asta trebuie sa iti intinzi antenele si sa gasesti cel mai bun pret marfa china.

Iata la ce trebuie sa fii atent:

S-ar putea sa ai trei cotatii de pret, ceea ce nu e nimic neobisnuit. Insa cum te asiguri ca faci alegerea corecta: un pret satisfacator pentru produse de calitate?

Adreseaza cat mai multe intrebari reprezentantilor fabricilor:

  • Care este grosimea materialului?
  • In cate straturi este vopsit produsul?
  • Care este componenta materialului? etc.

Toate aceste detalii trebuie puse in contract.

Produsele cu preturi mici pot fi o mare pacaleala. Fii sigur ca pretul pe care il platesti este cel corect. Si asigura-te de calitatea produselor. Iar daca pretul e incredibil de mic, fereste-te!

La importul marfa din China in cantitati substantiale trebuie sa ai in vedere o estimare a costurilor de productie pentru a negocia pretul marfii China. Trebuie sa iei in considerare urmatoarele aspecte:

  • Costul materialelor
  • Forta de lucru si capacitatile de productie
  • Taxele

In primul rand trebuie sa stii costul fiecarui material folosit in productie: metal, plastic, bumbac etc.

In al doilea rand, trebuie sa stii care sunt costurile cu forta de munca si, de asemenea, cate produse se realizeaza pe zi, saptamana sau luna.

Din momentul in care intelegi aceste costuri, poti trece la negocieri China. Nu uita fabricile trebuie sa obtina si ele profit.